Småprat

Posta utan konto!

Gäster kan både posta nya trådar och svar, inget konto behövs!

Registrera Logga in

Per

Administratör
Forumpersonal
Skriv inlägg här som inte passar i en helt egen tråd. Dvs mer chatt-liknande inlägg. Tex hände något på vägen idag?

Rena frågor om elbilar gör sig dock bäst i en egen tråd.

Skriv på!
 

Jörgen

Ny medlem
Jag kör en Citroën Ami electric sedan ett par månader. Roligt att köra den, och den saknar allt onödigt. Klart ett ekonomiskt alternativ, om man är högst två.
 
J

JörgenL

Gäst
Skaffa ett elfordon som går att ladda i vanligt enfasuttag. Mitt fordon är en elmopedbil, laddar snabbt hemma och drivmedel kostar under två kronor milen, i dessa tider med högt elpris. Då 90% av alla transporter är korta och med en till två personer, lönar det sig att ha en elmopedbil, vid sidan om en annan större för resten av transporterna, och behålla den större bilen mycket längre.
 

Kalle

Ny medlem
Det undrar jag oxå. Som nybliven elbilsägare har jag haft många skräckupplevelser.
Det beror på att det tar tid att överföra energi från elnätet till batteriet i elbilen. Det går inte att jämföra med bensin/diesel som redan är "fulladdade" när de rinner in i bilens tank.
Oljan som de är baserade på tog många miljoner år på sig att bli just olja. Om det inte hade skett skulle du få vänta många miljoner år innan du kunde tanka din merca! :)
 
Topp