Förhandla ner priset på en I3?

Posta utan konto!

Gäster kan både posta nya trådar och svar, inget konto behövs!

Registrera Logga in

HenrikJ

Ny medlem
2015 fanns det absolut inga rabatter alls - du var tvungen att betala fullpris. Sist jag köpte bil.

Fyra år senare undrade jag om något har förändrats. Är det nu möjligt att förhandla om en bra affär nu med en BMW-återförsäljare att få lite rabatt?
 
B

bmw

Gäst
Sökte över hela landet (nästan) och jag var villig att resa för att köpa om priset var riktigt bra. Något förvånad att hamna på min lokala återförsäljare, först efter det vanliga snacket.... försäljningschefen... ' Vi kan inte ens köpa bilen för den där priset' bla bla. Du känner till manuset... 15 minuter senare och affären gjordes med en 18% rabatt (denna beräkning inkluderar subventionen).
 
G

gjest

Gäst
Jag gjorde en tjänstebilsaffär i veckan på i3s och förhandlingen gav inget. Fick höra att det är bmw centralt som säljer i bilarna och den lokala handlaren kan inte påverka priset. Fick den 5% rabattsatsen som företagarna sverige fått till och inte deras standard 10% som gäller på övriga bmw's. Sen skjuter staten så klart till med 60kkr extra men det ska ju inte bmw-se ha nån cred för. Leveranstid 11v
 
Topp