Elbilar med funktionen "Dog Mode"

Posta utan konto!

Gäster kan både posta nya trådar och svar, inget konto behövs!

Registrera Logga in

Rackarberg

Ny medlem
Jag står just i begrepp att byta bil.
Min granne har precis köpt en begagnad Tesla 3 med något som kallas Dog Mode.
Man kan helt enkelt låta hunden vänta i bilen varma dagar på sommaren med påslagen kylanläggning fast bilen är avstängd och låst.
För oss som har hund så är denna lösning en fantastisk nyhet som ger oss möjlighet att gå in i en affär för att handla eller till och med äta lunch på en vägkrog.

Är det någon i forumet som vet om det finns fler än bara Tesla som har denna Dog Mode funktion?
Jag har åkt runt till återförsäljare och frågat men de flesta säljarna verkar inte veta vad jag pratar om.
Jag har letat på internet och hittat Zeekr X som ska ha något liknande fast de kallar det för Pet Mode. Och Polestar 2 som kan ha kylanläggningen igång i 30 minuter, vilket inte riktigt är samma sak.

Någon hundägare med koll?
 

Rackarberg

Ny medlem
Är det någon som vet om det går att låsa och lämna elbilar med AC'n igång när man står på laddning vid en laddstation?
Det skulle ju kunna vara ett substitut till Dog Mode även om det har sina begränsningar var man kan gå in och handla eller äta lunch.
I annat fall så beställer jag en Tesla när strejken är över, inte konstigt att det är en toppsäljare när de övriga tillverkarna inte hänger med i utvecklingen.
 
V

Vasaru

Gäst
Provkörde en Zeekr 001, denna hade funktionerna för att hålla AC igång när man lämnar bilen. Det hette något annat där men det fanns även ett "Dog Mode"
 
Topp