byta batteri?

Posta utan konto!

Gäster kan både posta nya trådar och svar, inget konto behövs!

Registrera Logga in

tombe691

Ny medlem
Hej,
Allteftersom antalet elbilar ökar lär ju intresset och behovet av batteribyte öka. Har köpt en begagnad Renault Kangoo på el från 2013. Batteriet har passerat bäst före och tar mig knappt 10 mil. Vilka är alternativen? Antar att man kan byta till ett nytt exakt likadant via Renault? Någon som vet hur detta går till och vad det kostar?

Har läst enstaka trådar om folk som fått i ett större och nyare batteri i äldre elbilar. Misstänker att detta kräver mer arbete än vad man tror?

Köpa begagnat från skroten?

Tacksam för alla tips och ideer!
 

tombe691

Ny medlem
Batteriet börjar nu gradvis bli sämre, laddar inte fullt varje gång och verkar inte hålla lika länge. Ingen som har några ideer. Borde finnas ett ökat intresse från tredjepart också?
 

xoxo

Ny medlem
det känns så underbart bra att tanka 130 liter bensin i en V8 Mercedes som drar 07 långkörning behöver aldrig stanna mer än att tanka det går fort sen tar jag en korv och kör vidare och jag skrattar åt alla som står och tankar el miljöbovarna Glöm aldrig bensin och diesel är 100 % miljövänligt det är naturens egna produkt och jag har inte lust att betala för töntar som köper elbilar med dyra elpriset för att värma upp fastigheter med mera fattar ni inte är ni tröga det är erat fel
Kostnaden för ett elbilsbatteri är cirka 100 000 kronor beroende på storlek är lika med 15000 kr om året mycket bensin för det och slippa allt bekymmer dessutom om man krockar förstör man inte miljön lika farligt som ett bilbatteri Det Brinner inte lika farligt
 
Senast ändrad:
Topp